niedziela, 10 lutego 2013

Gwiazd naszych wina - John Green

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego spotykają nas złe rzeczy? Dlaczego przytrafiają się nam, kiedy inni żyją w szczęściu i spełnieniu? Czy jest to kolejny nieodgadniony wyrok Boski? A może nasze losy są jak wiecznie toczące się po stole kości, decydujące za nas o naszym życiu? Im bardziej zbliżamy się do odpowiedzi, tym dalej od niej tak naprawdę jesteśmy. Lecz jedno można powiedzieć. Każdy z nas posiada gdzieś tam, daleko swoją własną gwiazdę. Gwiazdę szczęścia, żalu, smutku, oraz wszelkich znanych ludzkości, lecz niepojętych uczuć. Przyczynę chorób, wyjaśnienie miłości, uzasadnienie naszych wyborów.

Hazel ma szesnaście lat i zdiagnozowanego raka. Pozbawiona przyjaciół i normalnego życia przez chorobę, pogrąża się w depresji. Aby przeżyć musi cały czas zażywać leki i taszczyć do szkoły butlę z tlenem. Przedłużenie życia o kilka lat nie jest dla niej zbawieniem, jedynie przedłużeniem udręki. Do czasu aż na terapii poznaje chłopaka, dla którego warto jest żyć i walczyć do samego końca. Tak rozpoczyna się wspaniała i wzruszająca podróż do samego sedna naszego życia, jego sensu i znaczenia.

Szczerze mówiąc zapowiedź tej książki wydawała mi się odrobinę kiczowata. Nie wiem, czy bym się za nią zabrała, gdyby w moje ręce nie wpadł dzięki wymianie egzemplarz recenzyjny. Już wcześniej w mojej głowie zrodziły się pewne wątpliwości. A może jednak? Może spróbuję tym razem czegoś innego? I tym sposobem zabrałam się za czytanie „Gwiazd naszych wina”. Z każda kolejną stroną byłam coraz bardziej zachwycona. Ukazane tam uczucia i pewne wartości znacznie przerosły moje niewielkie oczekiwania. Znalazłam tam wszystko, czego od pewnego czasu mi brakowało : świetny humor i nieskomplikowane wydarzenia, które mają na celu ukazać nam jakąś prawdę. Oczywiście w przeciwieństwie do innych często wydawanych w naszych czasach książek, gdzie fabuła nie jest zbyt wymagająca, ale również bezcelowa. Konstrukcja tej książki jest naprawdę co najmniej dobra, w porównaniu do innych książek młodzieżowych, a kreacja postaci zupełnie mnie zachwyciła. Autor pisze prostym, nieskomplikowanym językiem, ale mimo to udaje mu się poruszyć jakąś głęboko ukrytą w człowieku strunę. Przybliża nam wszystko to, co ludzkie i piękne. Nie ukrywa przed nami niczego. Ukazuje bezlitośnie każdy aspekt choroby, o którym niekoniecznie wszyscy chcieli by wiedzieć, bądź pamiętać. Ciekawe jest nastawienie chorych do ich stanu, z którego często żartują, radząc sobie w ten sposób z beznadziejnym położeniem. Ich optymizm i nastawienie do choroby są naprawdę niesamowite, jak by tego nie ująć. Czytając tą książkę, raz śmiałam się jak głupia, by w następnym momencie zamilknąć z łomoczącą w mojej głowie pustką. Bo taka jest prawda o życiu, Raz jesteśmy radośni, a chwilę później pogrążeni w smutku. Tak zawsze było i będzie w tym wszechświecie. Jest to jedna z tych niezmiennych rzeczy, na które nie mamy żadnego wpływu. Jedna z rzeczy zapisanych w naszych gwiazdach...Polecam wszystkim tą książkę, bo naprawdę warto. Chociaż ma nieliczne, bardzo drobne wady, to blakną one w starciu z zaletami. Moja ocena 5+/6

25 komentarzy:

  1. Czytałam i baardzo mi sie podobała, z pewnością jeszcze do niej kiedyś wrócę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku, książka wydaję się być na serio fajna. Szczególnie że na co dzień preferuje fantasy :D Bardzo fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo wszędzie tej książki, ale po paru recenzjach uznałam, że warto przeczytać. Mam nadzieję, że książka trafi w moje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za komentarz na moim blogu :)
    Cóż, po Twoim opisie książka na serio mnie zainteresowała, co dziwne, ponieważ z reguły czytam fantasy/horror/kryminał :) Ale kto wie, może się za nią zabiorę? Akurat jutro wybieram się po zakup książki "Dni krwi i światła gwiazd" kontynuację wspaniałej pierwszej części którą oczywiście polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach tę powieść :3
    ps Dodałam bloga do obserwowanych :3 Jak tylko masz ochotę wpadnij i do mnie: http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Koniecznie muszę mieć tę książkę!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytalam, ale chetnie przeczytam (;

    Zapraszam do mnie na nowa notke:
    crazy-life-by-angelika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam , ale kiedyś na pewno będę ; )

    http://modnezestawyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nawet nie słyszałam o tej książce :) Ale po twojej notce na pewno ją przeczytam. Ogólnie twój blog jest bardzo ciekawy i zaobserwuje go :) Wpadnij do mnie, dopiero zaczynam ----->
    http://unfulfilled-dreams-my-story.blogspot.com/2013/02/rozdzia-1.html?m=1 Liczę na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może przeczytam bo zapowiada się interesująco!
    http://time-for-music.blog.pl <- Zapraszam do mnie nowa recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy blog . podoba mi sie. obserwuję :)
    http://izey-izabella.blogspot.com/ , wpadnij ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Piszesz super :) zapraszam do mnie http://mam-marzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Na razie nie jestem do niej przekonana. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jakoś nie szczególnie kusi mnie ta książka :)

    zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Heh, nie szczególnie przypada mi do gustu ta książka, wolę inne.:D
    Ogólnie, to mi się twoj blog bardzo podoba. Obserwuję;>

    OdpowiedzUsuń
  16. Z opisu wynika, ze ksiazka musi byc bardzo ciekawa :)
    Trzeba bedzie luknąc;)
    Pozdrawiam!:)

    http://my-reflections-and-more.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka musi być bardzo ciekawa ;) Podoba mi się twoja recenzja ;)
    Ja też piszę rcenzje ale też troche innych rzeczy ;) Zapraszam do mnie ;)
    Może mój blog tobie się spodoba tak samo jak twój mi ;)
    madeinmythought.blogspot.com
    Liczę na obserwacje lub komentarz ;)
    Ja twój blog obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczna, muszę ją znaleźć i przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny blog, obserwuję. *-* Liczę na rewanż ♥ http://juulka-juulka.blogspot.com

    Pozdrawiam, Juulka ;*

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajny i przyjemny blog :)
    Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie :)
    http://me-myself-and-i-xoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Długo nie ma notki ;_; no ale cóż, zaczekam :)
    Jeśli chcesz, to zapraszam na rozdział I opowiadania http://angels-and-demons-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Hejka! Nominuję Cię do Liebster Award :) Info znajdziesz u mnie na blogu nieziemski-sen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Hejka! Nominowałam Twój blog do Liebster Award. Więcej informacji szukaj u mnie w poście Liebster Award :) http://stylowki-uski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajna recenzja i z pewnością ciekawa książka, bynajmniej dla mnie . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń